Hodně majitelů historických vozidel chce mít i pneumatiky co nejvíce podobné těm, které se na veterána montovaly v době jeho výroby. A zde nám vyvstává otázka staré originální, nové stejného rozměru, či protektor se stejným vzorkem?

ÓeRšestky nejen pro škodovky

Historické vozidlo by mělo mít stejné pneumatiky, jako když při výrobě vyjelo z fabriky. Ale zde narážíme na ten největší problém, a tím není jen rozměr pneumatik, ale i dezén. Nám starším asi nemusím představovat pneumatiku OR6 v rozměru 155/80 R14. Ta se montovala například u škodovek na eMBéčka, Hundertky, až po užovky 105-120. 

Nás ale nejvíce zaujal RETRO protektor za tepla s desénem OR6. Při výrobě je ojetá pneumatika (kostra) důkladně zkontrolována z hlediska poškození, stáří, indexů a celkového stavu. Poté je z pneumatiky odstraněn starý dezén a boční popisy. Na obroušenou pneumatiku je nanesen spojovací roztok a nový nezvulkanizovaný kaučukový materiál. Poté je do nového materiálu při tlaku 14 atm. a teplotě 150 °C vylisován nový dezén. Z pneumatiky jsou odstraněny přetoky z lisování a je opět zkontrolována. Pneumatika je připravena k další montáži.

My jsme celou sadu obuly na eMBéčko a již první kilometry se ukázaly jako správná volba. Nejen optický vzhled pneumatiky nás vrací o padesát let zpět, ale i jízdní komfort hodnotíme velmi kladně.

PNEU VRANÍK

Na závěr bychom vám rádi představili výrobce PNEU VRANÍK, který se od roku 1998 zabývá především zimními protektory na osobní a dodávková vozidla. Vzhledem k vývoji na trhu firma neustále rozšiřuje své služby a sortiment nabízených rozměrů včetně nabídky moderních dezénů. Nyní dokáže nabídnout i protektory na SUV vozy, sportovní dezény nebo protektory pro nákladní vozy technologiemi “za studena” i “za tepla”. 

Poděkování za obutí a vyvážení patří AUTOSERVIS/PNEUSERVIS Petr Klain, Praha Suchdol tel.: 722 731 096