Nynější RETRORADA vám poradí, jak zlepšit chlazení u vozů Škoda (1000MB, 1100MB, 100, 110), které se zvláště za horkého počasí rády přehřívaly.
Škoda 1000MB, 1100MB, 100, 110
Modelové řady Škoda 1000MB, 1100MB, 100, 110 se vyráběly od roku 1964, kdy škodovka přišla s úplně novou koncepcí lidového vozu. Na tu dobu moderní samonosná karoserie s hliníkovým motorem uloženým vzadu. Do roku 1980 se vyrobilo 1.486.008 kusů všech typů.
Zlepšení chlazení vozů Škoda
I když léto již skončilo a vozy Škoda (1000MB, 1100MB, 100, 110) se na dovolené již nepoužívají, přeci jen veteránistům přinášíme návrh úpravy, která zlepšuje chlazení motoru při jízdě za slunečného, horkého počasí, nebo při jízdě s plně zatíženým vozidlem do dlouhého stoupání tím, že kapota zůstává za jízdy pootevřená.
Celá věc spočívá v rychle namontovatelném svorníku, který lze z odpadového materiálu na soustruhu lehce vyrobit (viz obr.). Svorník se nasune na čep uzávěru kapoty, šroubem přitáhne a druhým koncem se nasadí do západky na karosérii. Montáž na vůz nebo demontáž je velmi rychlá, takže lze podle provozních podmínek snadno kapotu otevřít nebo zavřít. Při jízdě pootevřená kapota sedí pevně a chlazení je mnohem účinnější. Kromě toho proud vzduchu očistí motor od usazeného prachu a nečistot.