Závody dragsterů patří mezi nejpopulárnější automobilové závody a to zejména kvůli neuvěřitelně výkoným vozům, které byly speciálně upraveny na krátké a rychlé sprinty. Moderní závody tohoto typu mají již přísná kritéria, po celém světě mají své organizace, které stanovují pravidla a závodníci i motokluby se jimi musí řídit.
Výkon 1000 – 1500 koní
Dragstery mají obdivuhodné parametry, díky kterým jsou s běžnými vozy zcela nesrovnatelné. Výkon nejsilnějších vozů často dosáhne hranice 1000-1500 koňských sil a samotné vozy dokáží sprintovat rychlostí, která se často dotýká i 500 km/h. Principem závodu je porazit na krátké vzdálenosti soupeře, tedy dojet do cíle rychleji, než on. Pro závodění se nevyužívají žádné klikaté okruhy, ale rovná trať, kde jde jen o akceleraci a rychlost. Samotná délka trati je nejčastěji čtvrt míle, tedy zhruba 402 metrů. Dnes se již můžeme běžně setkat i s jinou délkou tratí, například na 3/16 a 1/8 míle, tedy na 305 a 201 metrů. Vzhledem ke konstrukci každého vozu je nemyslitelné, aby byl použitý na dlouhou trať, vzhledem k velkému přehřátí a obrovské spotřebě paliva by vůz buď shořel, nebo skončil na suchu.
Prvopočátky dragsterových závodů
Stejně tak jako každý sport, tak i dragsterové závody mají své začátky. Poprvé se objevily v roce 1930 a nejčastěji se pořádaly na rovinkách za obytnými čtvrtěmi. Začátek závodů byl pochopitelně v USA a to konkrétně v Kalifornii. Jednalo se zejména o velkou zábavu teenagerů, kteří byli silnými motory doslova fascinováni a jejichž rodiče byli natolik štědří, že jim svěřili vlastní auto.
Hlavní boom zažil tento druh závodu po 2. světové válce, kdy už přestalo jít o koníček a začal se z něho formovat regulérní sport. Jedním z hlavních organizátorů a průkopníků byl Wally Parks, bývalý zkušební jezdec pro General Motors. Organizoval závody po celém jihu Kalifornie. V roce 1951 založil asociaci National Hot Rod Association (NHRA). První závod uskutečnil v roce 1953, v okrese Los Angeles County a to konkrétně na parkovišti ve městě Pomona.
Jelikož popularita závodu stále rostla, vybavení vozů se stále zlepšovalo a pravidla se postupně zpřísňovala. Závodů se začínali zúčastňovat i nadšenci ze vzdálených končin, tehdy začalo vznikat to pravé tuningové šílenství a příznivci dragsterů se naučili upravovat vozy tak, aby z nich dostali co nejvíce. Největší rozmach začal v 60. letech a to nejen na západě, dragsterové nadšení postupně začalo i v Evropě, Austrálii a na dalších místech světa. Atmosféru závodu i původní vozy můžete shlédnout na následujících fotografiích, které pochází ze závodu NHRA Winternationals Drag Race z roku 1962.