* Nejrychlejší auto na vodě a nejrychlejší loď na silnici
Amphicar
Obojživelné vozy fascinovaly lidstvo již mnohem dříve, než většina tuší. Jedním z prvních „aut do vody“ byl vůz Amphicar Model 770, který navrhl Hanns Trippel a sestrojen byl v západním Německu společností Quant Group. Tento vůz byl zcela unikátní v tom, že kombinoval vlastnosti německého vojenského vozidla Schwimmwagen a zároveň měl vzhled luxusního kabrioletu.
Jedná se o jednu z několika málo hybridních auto-lodí, které se dočkaly masové výroby. Mezi lety 1961 až 1965 se jich vyrobilo kolem 4000 kusů. Ačkoliv nebyl výkon tohoto hybridu, ve srovnání s běžnými loděmi nebo automobily, nijak oslnivý, mezi svými majiteli vyvolal obrovské nadšení. Používal se pro rybaření, romantické projížďky i pro snadnější cestování přes vodní překážky.
Jedním z nadšených majitelů byl i 36. prezident Spojených států, Lyndon Johnson, který s oblibou vozil hosty na prohlídky jeho ranče. Vždy se bavil tím, že vjel vozem do jezera a spolucestujícím za křiku oznámil, že má poruchu brzd. Jedná se o krásnou vzpomínku na vůz, který se zapsal do dějin jako jedna z prvních luxusních auto-lodí.
1.1964, Amphicar využitý jako rybářská loďka v rybářské sezoně na řece Tay ve Skotsku
2.1960, Amphicar demonstrovaný na International Motor Show na Long Islandu
3.1964, britský ministr dopravy Ernest Marples testuje Amphicar v Londýně
4.1966, Amphicar proplouvá kolem loďky
5.1963, Amphicar v celé své kráse