Po přelomu 20. století, kdy začala rapidně stoupat popularita automobilů, vznikl nový trend, speciálně vyráběné oblečení pro motoristy. Auta tehdy nevypadala tak jako dnes, převážně neměla žádnou střechu, žádné dveře a proháněla se po prašných cestách, kdy bylo zapotřebí oblečení, které dokáže ochránit proti větru, chladu a prachu.
Lidé, kteří si tenkrát mohli dovolit auta, měli obvykle dostatek peněz na utrácení, proto byla motoristická móda směřována zejména do movitějších vrstev a znamenala určité společenské postavení. Vrcholem motoristického oblečení byl dlouhý a volný střih, který se pohyboval od lehkých celokožených obleků až po chlupaté kožešinové kostýmy, obvykle podle ročního období nebo klimatu.
Motoristické kabáty pro dámy byly uvedeny na trh v mnoha barvách a zpravidla v jemných materiálech, jako je len a hedvábí, s přídavkem proti povětrnostním vlivům. Samozřejmostí byly motoristické rukavice, které se dělaly pro ženy i pro muže. Pánové nosili obvykle výrazné motoristické brýle, které je chránily proti prachu a případným kamínkům. Ženy nosily zase klobouky doplněné o jemný prachový štít na ochranu obličeje.
Jelikož bylo motoristické oblečení znamením bohatstvím a stylu, mnoho lidí ho nosilo i tehdy, když zrovna nikam vozem necestovali. Byl to takový zvláštní výstřelek, chtěli působit tak, jakoby právě vystoupili ze svého vozu.
Konec motoristické módy
Stejně jako se měnily automobily, měnila se i motoristická móda. Ta zažila velký úpadek v momentě, kdy se začaly vyrábět uzavřené vozy, ve kterých už řidič nebyl vystavený povětrnostním podmínkám, ale byl v plechové kabině chráněný předním sklem. Extravagantní motoristická móda skončila stejně rychle jako začala, ale jedná se o zajímavou etapu motoristické evoluce, na kterou by se nemělo zapomínat.