Každoročně pořádané setkání historických vozidel před budovou AČR v Opletalově ulice se neslo ve znamení dvou jubileí a zároveň byl sraz zařazen do Poháru Federace.
110. výročí Praga
Roku 1907 byla založena Pražská továrna na automobily jako společný projekt První česko-moravské továrny na stroje v Praze (od roku 1927 sloučené jako mateřská společnost Pragovky v koncernu Českomoravská Kolben Daněk) a Ringhofferových závodů, vyrobila několik vozů v licenci italské firmy Isotta Fraschini, o rok později v licenci francouzských značek Charon a Renault. Koncem roku 1909 vznikla značka Praga (z latinského výrazu města Prahy, aby byl název mezinárodní).
Poptávka po automobilech však byla velmi malá, vozy drahé, výroba neefektivní, továrna vyráběla 9 modelů, za dva roky existence se však prodalo pouhých 15 kusů automobilů. Od roku 1910 byla zahájena sériová výroba s modely Praga 01 a Praga 02, ale ani to automobilku nenastartovalo.
120. výročí vozů Tatra
Firma byla založena v roce 1850 Ignácem Šustalou, který začal v malé rodinné firmě vyrábět kočáry a bryčky. Od roku 1853 se nazývala Ignatz Schustala & Comp. Postupně se rozrůstala a začala orientovat na nové druhy dopravy. V roce 1882 vyrobila prvních 15 železničních vagónů. V roce 1897 vyrobila jeden z prvních osobních automobilů ve střední Evropě (Automobil Präsident), v roce 1898 první nákladní automobil, čímž začala éra výroby motorových vozidel.
Již od časného rána se do centra Prahy začala sjíždět historická vozidla. Po odstavení veterána v Opletalově ulici následovala registrace a malé občerstvení. Prostor přímo před budovou AČR byl vyhrazen značkám Praga a Tatra.
Na poledne byl pro účastníky připraven oběd a některým zbyla před předáním plaket i chvilka na procházku po Václavském náměstí. Více vám již napoví naše fotogalerie.