ŠKODA SUPERB (1934-1949)
Zakladatel dynastie modelů ŠKODA SUPERB se představil v roce 1934 jako jeden z trojice zcela nových modelů s progresivní konstrukcí v podobě páteřového rámu s centrální nosnou rourou a výkyvnými polonápravami. Prostorná karoserie umožňovala přepravu až sedmi osob v naprostém pohodlí. Výkon šestiválcových řadových motorů byl na zadní kola přenášen prostřednictvím čtyřstupňové převodovky s ručním řazením. SUPERB postupně prošel mnoha úpravami i výraznými modernizacemi, objevila se dokonce i verze s osmiválcovým motorem OHV o objemu 4,0 l a výkonu 96 k (70,7 kW). Během války vzniklo více než 1 600 vojenských speciálů SUPERB včetně přibližně 5 prototypů s pohonem 4×4. Po osvobození výroba vozu pokračovala v modernizované podobě v závodě v Kvasinách.
První generace: Óda na prostor (2001-2008)
V září 2001 se ŠKODA AUTO po 50leté přestávce oficiálně vrátila do vyšší třídy. Na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem oslavil svou světovou premiéru první novodobý SUPERB. Elegantní čtyřdveřový sedan doslova šokoval nabídkou místa na zadních sedadlech. Vždyť ve kterém automobilu (nejen) té doby si mohl pasažér dát nohu přes nohu?
Druhá generace: Óda na rozum (2008-2015)
Ženevský autosalon roku 2008 byl svědkem debutu druhé novodobé generace modelu SUPERB. Zatímco předchozí model se profiloval jako prostorový zázrak, novinka přidala řadu chytrých konstrukčních řešení, která usnadňovala az příjemňovala užívání vozu. Nad svými konkurenty vyčníval druhý SUPERB především aplikací patentovaného řešení otvírání pátých dveří TwinDoor (nabízejícím možnost otevření jako u sedanu či jako u liftbacku), inteligentním pohonem všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex 4. generace a adaptivními bi-xenonovými světlomety.
Třetí generace: Začátek nové éry (2015-nyní)
Po sedmi letech výroby se SUPERB s pořadovým číslem dvě dočkal nástupce. Třetí generace vlajkového modelu značky ŠKODA rozpracovává hlavní přednosti, které tolik oceňovali (a stále ještě oceňují) majitelé více než milionu vozů vyrobených od roku 2001. V rámci svého segmentu poskytuje prostorový koncept, který obtížně hledá přímé srovnání. Vůči druhé generaci si„ trojka“ polepšila v šířce, výšce nad hlavou i velikosti zavazadelníku.
Poslední modernizací je designová skica, která ukazuje ostře vykreslené přední světlomety, mlhové světlomety s výraznou lištou a pro vozy značky ŠKODA typickou masku chladiče.