Jméno TUDOR má v historii automobilky ŠKODA významné místo díky vozu, s nímž firma obnovila výrobu po druhé světové válce. ŠKODA 1101 vycházela z předválečných modelů POPULAR, nesla i stejné číselné označení jako typ montovaný během války.
ŠKODA Tudor
Vůz představený v květnu 1946 měl ale výrazně přepracovaný atraktivní design. Automobilka tehdy byla věrná strohému číselnému označení Š 1101, motoristé si oblíbený a spolehlivý automobil pokřtili sami podle dvoudvéřové karoserie, z anglického „two-door“ vzniklo české TUDOR. Tento název se rychle ujal a byl používán i pro další karosářské verze, ať již šlo o čtyřdvéřový sedan nebo kombi. Nechyběl ani kabriolet nebo otevřený vojenský či policejní vůz. V roce 1948 dostala řada TUDOR facelift a byla přečíslován na typ Š 1102.
Do konce výroby v roce 1952 vzniklo skoro 67 000 vozů. Více než dvě třetiny produkce šly na export. TUDOR tak jezdil v hojném počtu v Pákistánu, Austrálii nebo Brazílii. Na evropském trhu se jich nevíce prodalo v Nizozemí a Polsku.