Už při vyslovení názvu Metalex jistě poskočí srdce každého motoristického fanouška, který vyrůstal v Československu v poslední třetině 20. století. Celý svět tehdy znal závodní vozy Ferrari, Lotus nebo McLaren, které ovládaly okruhy formule 1, ale zajímavé věci se děly i za “železnou oponou”.
Metalex
Pod křídly Metalexu se před téměř půlstoletím sešla parta nadšenců, jež mohla nabídnout mnohem víc než pouhý zápal pro věc: byli to ti nejlepší českoslovenští konstruktéři i jezdci, kteří společně dokázali vytvořit mnoho precizně zpracovaných a vždy novátorsky řešených konstrukcí závodních a sportovních automobilů a motocyklů a udávat tak tón motoristickému sportu ve střední a východní Evropě.
Československá jezdecká elita
Díky vyspělé technologické základně a kvalifikovanému personálu byli schopni realizovat sériovou výrobu pozoruhodných strojů, které pak stály u zrodu různých národních i mezinárodních soutěžních seriálů. Za volanty z dílen Metalexu se tak bez nadsázky zrodila celá tehdejší československá jezdecká elita.
Škodovky z Metalexu
K naší radosti první vozy z dílen MTX byly vozy formule Škoda, čímž se postaral o znovuzrození tohoto druhu závodění. Po formulích přišly na řadu tak zvané placky, dvoumístné odkryté závodní automobily. Dále pak přes buggyny, motorky, až po úpravu cestovních vozů jak okruhy tak i rally.
A co vše se v Metalexu zrodilo a nyní vyrábí, či upravuje se dočtete v nové knize z vydavatelství Grada edice RETRO s názvem METALEX od Marcela Gause.