Poprvé v historii této soutěže stál na startu Oldtimer Bohemia Rally FIVA zástupce ŠKODAMOTOR Veterán Klubu, a ve spolupráci se SKODAHOME.cz vyslal do Mladé Boleslavi vůz ŠKODA 1000 MBG z roku 1967.
Oldtimer Bohemia Rally 2014
Oldtimer Bohemia Rally se jela letos již po páté. Soutěže, která se jede na principu pravidelnosti, se zúčastnilo celkem 70 historických vozů, které po krásné české krajině ujely více jak 450 kilometrů. Oldtimer Bohemia Rally je jedinou českou veteránskou soutěží, která probíhá pod patronací mezinárodní veteránské federace ‚Fédération Internationale des Véhicules Anciens’, zkráceně FIVA.
Laurin & Klement 110
Na startu diváci mohli spatřit takové skvosty, jakými jsou např. Laurin & Klement 110 z roku 1925, Rolls Royce Phantom I z roku 1929, Praga Alfa z roku 1930, Aero 662 z roku 1930, ŠKODA 645 z roku 1932. Nejstarším vozem startovního pole byl Ford T, který byl vyroben takřka před sto lety (1915).
ŠKODA 1102 Tudor
Z poválečných vozů si připomeňme např. ŠKODA 1102 Tudor z roku 1950, Tatra T-600 Tatraplan z roku 1952, Garant 32 z roku 1956, ŠKODA Felicia 994 z roku 1961. Pestrost soutěžního pole ukázala krásný průřez vozy minulého století.
50 let s eMBéčkam
Diváci viděli hned šest vozů legendárního modelu ŠKODA 1000 MB. „Embéčko“ letos oslavilo padesátiny, jako první vůz ŠKODA s motorem vzadu, pohonem zadních kol a samonosnou karoserií je tento vůz milníkem v 119leté historii značky ŠKODA a skutečným prodejním hitem: celkem bylo vyrobeno zhruba 443.000 vozů.
ŠKODAMOTOR Veterán Klubu
Poprvé v historii této soutěže stál na startu Oldtimer Bohemia Rally FIVA zástupce ŠKODAMOTOR Veterán Klubu, a ve spolupráci se SKODAHOME.cz vyslal do Mladé Boleslavi vůz ŠKODA 1000 MBG z roku 1967 s posádkou Libor Olič a Ondřej Zlámal.
Po prvém dni posádce patřila 22 pozice a do druhého dne šla s předsevzetím vyvarovat se zbytečných chyb a postoupit do druhé desítky. Druhý den byl asi nejnáročnější a trasa vedla na hrad Trosky a zpět do Mladé Boleslavi. Úkol byl splněn a před posledním dnem bylo eMBéGéčko již na14té pozici.
Úkol třetího dne byl jasný, udržet pozici ve druhé desítce a hlavně dojet do cíle. Již v půli druhého dne se objevily problémy s řazením a únikem oleje z manžety poloosy. I přes tyto problémy nakonec „Olin“ dovezl vůz na krásném osmém místě celkově a čtvrtém ve skupině „F“, kde startoval i celkový vítěz Martin Cieslar na voze Ford Mustang Fastback z roku 1967.
Radost v cíli byla umocněna i několika oceněními. Prvním bylo „SRDEČNÉ BLAHOPŘÁNÍ“ při příležitosti 50. výročí narození jeho „miláčka“ – vozu ŠKODA 1000 MBG a druhým cennějším bylo ocenění za „Nejlepší posádka vozu ŠKODA 1000“.
A co ročník Oldtimer Bohemia Rally 2015?
Závěrem ještě vzpomeneme na nejusměvavější osobu Oldtimer Bohemia Rally 2014, kterou pořadatelé zvolili paní Libuši Šulcovou. Ta jela na své sajdkáře BSA 770 E, ale v cíli jsme ji neviděli, pro poruchu svého stroje.
Naše posádka ŠKODAMOTOR Veterán Klubu ve spolupráci se SKODAHOME.cz dostala v cíli ještě na rampě otázku, zda přijede i za rok. A odpověď zní „ANO“.