Příprava historického vozidla na novou sezónu je stejně důležitá, jako jeho zazimování, či průběžná údržba po celou sezonu. Veteránské akce se blíží a některé doslova klepou na dveře.
Zazimování
Ještě si nejprve stručně připomeneme, jak jsme veterána zazimovali. Pokud nemáme vytápěnou garáž, zkontrolovali jsme chladicí kapalinu, aby nezamrzla a dobré je vyndat baterii a uložit mimo dosah mrazu. Je dobré lehce přefouknout pneumatiky, nebo dokonce veterána dát na „špalky“ a přikrýt plachtou.
Příprava veterána na sezónu
Po odkrytí plachty vložíme dobitou baterii. Dále zkontrolujeme tlak v pneumatikách, množství oleje a chladicí kapaliny. Pomocí ruční pumpičky napumpujeme benzín do karburátoru a můžeme přejít k nastartování.
Motor necháme nějaký čas běžet a po zahřátí vypustíme do připravené nádoby starý olej. Dáme nový filtr a nalejeme nový. Zkontrolujeme vzduchový filtr, ale i zde doporučujeme každý rok výměnu. Nesmíme zapomenout na vodní pumpu a i zde, pokud je třeba, doplníme vazelínu.
Doporučuje se i zkontrolovat množství oleje v převodovce, či skřínce řízení. Důležité je promazání mazacích bodů, například přední náprava. Nakonec nesmíme zapomenout na kontrolu funkčnosti brzd a spojky. Zde doporučujeme odvzdušnění všech kol a i spojkového válce.
Před první projížďkou ještě zkontrolujeme světla, houkačku a můžeme klidnou jízdou veterána projet.