› Klasické vozy z Mladé Boleslavi: ŠKODA Felicia a ŠKODA 1000 MB Rallye
› 4. ročník rally Bodensee-Klassik se jede od 7. do 9. května třemi zeměmi
› ŠKODA AUTO letos slaví 120. výročí založení společnosti
Rally Bodensee-Klassik
Rally Bodensee-Klassik vede nejpůvabnějšími regiony Evropy. Na start čtvrtého ročního této veteránské rally ŠKODA nastoupí se dvěma výraznými historickými vozy, a sice s roadsterem ŠKODA Felicia a vozem ŠKODA 1000 MB Rallye. Soutěž v malebném kraji na hranicích tří států – Německa, Rakouska a Švýcarska – se koná od 7. do 9. května.
„Na start prvního podniku nové veteránské sezóny posíláme dvě ikony mladoboleslavské značky,“ říká Michal Velebný, vedoucí restaurátorské dílny ŠKODA Muzea a dodává: „ŠKODA Felicia a ŠKODA 1000 MB patří mezi výjimečné vozy šedesátých let.“
ŠKODA Felicia z roku 1961
Roadster ŠKODA Felicia z roku 1961 nadchl diváky už při loňském ročníku Bodensee-Klassik. Atraktivní vůz je nejen díky svému tyrkysově zelenému laku skutečným magnetem. Se svými elegantními tvary karoserie, výraznými zadními křidélky, dlouhou zádí a dobře sladěnými proporcemi patří ŠKODA Felicia mezi nejhezčí kabriolety své doby a ceněné sběratelské vozy. Felicia sjížděla z výrobní linky v letech 1959 až 1964. Poháněl ji čtyřválcový benzinový motor o výkonu 50 koňských sil a objemu 1.089 cm3. Maximální rychlost činí 130 km/h, vyniká i nízkou hmotností – pouhých 930 kg.
ŠKODA 1000 MB z roku 1967
Fascinujícím reprezentantem 114leté sportovní historie značky ŠKODA je závodní speciál ŠKODA 1000 MB Rallye. Tento vůz vychází z modelu ŠKODA 1000 MB z roku 1967. Model 1000 MB byl ve své době prvním modelem značky ŠKODA s motorem umístěným vzadu, pohonem zadních kol a samonosnou karoserií. Aby mohl tento vůz nastoupit na start dálkových rally, prošel počátkem devadesátých let sportovní úpravou a proměnil se ve verzi ŠKODA 1000 MB Rallye. Pod kapotou pracuje upravený čtyřválcový benzinový motor o objemu 1,3 litru a výkonu 90 koní, s nímž vůz dosahuje maximální rychlosti 170 km/h. Automobil, který nastoupí u Bodamského jezera na start, mimo jiné v roce 1997 absolvoval dálkovou jízdu z Panamy na Aljašku.
Bodensee-Klassik se letos koná již počtvrté. Místem startu a cíle třídenní veteránské jízdy je rakouské město Bregenz. Trať o celkové délce 550 kilometrů je rozdělena na pět etap. Na 174 historických vozů i youngtimerů do roku výroby 1995 se bude pohybovat po silnicích, vedoucích malebnou krajinou Alp. O vítězství a umístění bude rozhodovat spolehlivost a pravidelnost. Startovní výstřel padne ve čtvrtek, 7. května, do cíle vozy dorazí v sobotu dopoledne (9. května).
ŠKODA AUTO si v letošním roce připomíná 120. výročí svého založení. Značka je tak jednou z nejstarších dodnes vyrábějících automobilek na světě. Kořeny společnosti sahají až do roku 1895 – před 120 lety založili strojní zámečník Václav Laurin a knihkupec Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol. Produkci automobilů zahájili roku 1905, prvním byl model Voiturette A. Podnik, který v roce 1895 založili pánové Laurin a Klement, se do dnešních dní rozvinul v mezinárodně úspěšného velkosériového výrobce se sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami. Více než 17 milionů automobilů, vyrobených od roku 1905, je důkazem síly značky ŠKODA.