Před 40 lety po celozávodní dovolené zahájila Škoda Auto, tehdy Automobilové závody, národní podnik, výrobu oblíbeného sportovního kupé Škoda 110 R a o deset let později byla výroba ukončena
ŠKODA 110 R Coupé
Vůz navrhli a do výroby prosadili zaměstnanci pobočného závodu v Kvasinách, který se po spojení s mladoboleslavskou Škodou zabýval výrobou menší série užitkových a sportovních vozů včetně oblíbeného kabrioletu Felicia.
Škoda 110 R Coupé vycházela z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi po celozávodní dovolené o rok dříve, v roce 1969, jako nástupce modelu 1000/1100 MB. V listopadu 1967 byla koncepce nového kupé vedením automobilky schválena. První prototyp byl postaven 31.3.1968. Veřejnosti byl vůz představen na brněnském autosalonu 5.-14.9.1970.
Karoserie kupé se splývavou zádí měla uspořádání sedadel 2+2. Jako pravé kupé měla Š 110 R dveře bez rámů oken a aerodynamičtější sklon čelního okna. Proti sedanu Š 110 mělo „eRko“ zvýšen výkon z 53 na 62 k.
Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný úspěšný sortovní vůz 130 RS. Poslední vůz ŠKODA 110 R Coupé byl v Kvasinách smontován 30.12.1980.
Technické parametry Š 110 R Coupé
Výkon: 45,6 kW (62 k) při 5250–5500 ot/min
Max. točivý moment: 86 Nm při 3500 ot/min
Objem motoru: 1107 cm3
Max. rychlost: 145 km/h
Spotřeba: 9 l/100 km
Vyrobeno: cca 57 000