První várka soutěžních modelů vozů ŠKODA 130 RS v měřítku 1:18 vyprodána, další se očekává a na pultech firmy FOXtoys se objevila limitovaná série okruhových stotřicítek.
ŠKODA 130 RS
V roce 1975 byla homologována okruhová verze legendární „stotřicítky RS“, a již od začátku bylo jasné, že se v AZNP Mladá Boleslav podařilo vyvinout úžasné závodní auto. Ač obsah motoru byl pouhých 1300 ccm, poráželo České Porsche i mnohem silnější závodní vozy různých značek a vrcholem byl rok 1981, kdy značka Škoda zvítězila v mistrovství Evropy značek.
ŠKODA 130 RS – 1:18
Nyní se nám do ruky dostaly limitované okruhové stotřicítky, které opět pro vás připravila firma FOXtoys společně s Air Design. Zatím se okruhové modely prodávají ve trojím limitovaném provedení 30 ks každé verze ve speciálním PC boxu.
Dvě nové Škoda 130 RS se představily 150 tisícům diváků na nově upravené a zkrácené trati Velké ceny Brna. První vůz s číslem 41 řídili Oldřich Brunclík a Jaroslav Bobek. Posádku druhého vozu s číslem 42 tvořili jezdci Milan Žid a Oldřich Horsák.
V cíli naše posádky obsadily třetí a čtvrté místo v divizi I – do 2000 ccm. Lépe na tom byla posádka Žid/Horsák, která ujela 55 kol, zatím co Brunclík/ Bobek o kolo méně.
Škoda 130 RS n. 41 GP Brno 1975 – Oldřich Brunclík/Jaroslav Bobek
Škoda 130 RS n. 42 GP Brno 1975 – Milan Žid/Oldřich Horsák
Třetím modelem je Škoda 130 RS, která startovala ve Velké Británii v roce 1981. Na okruhu Donington Park dojela posádka Martinovský/Ing. Michl/Vaníček celkově na 15tém místě.
Škoda 130 RS n. 42 ME Donington 1981 – Martinovský/Ing. Michl/Vaníček
SKODAHOME.cz známkuje
Modely jsou vyráběny ručně firmou Air Design s použitím některých dílů vyrobených v Číně. Hlavní změna je karoserie, která byla širší. Model opět vypadá velmi realisticky a hned při prvním pohledu si vzpomenu na Brno 1975.
Model opět svojí kvalitou odpovídá standartu mezi resinovými modely, ale od ruční práce bychom možná očekávali něco navíc. Tím máme na mysli, třeba některé drobné díly nechat vyhotovit z leptu (např. Donington 1981 víčka tankování). S příhlédnutím na tyto nepatrné naše výhrady, dáváme modelu známku jedna méně.