› Před 85 lety byly vyrobeny první ze 110 vozů Rapid OHV „dálnicového typu“
› Na startu tradičního závodu veteránů 1000 mil československých se vedle vozu Rapid OHV s aerodynamickou karoserií postavily také dva soukromé vozy Rapid Cabriolet de Luxe
Škoda Rapid OHV
Škoda Auto si účastí na letošním závodu 1000 mil československých připomněla výročí 85 let od začátku výroby modelu Rapid OHV s aerodynamickou karoserií. Vozy takzvaného „dálnicového typu“ patří k vysoce ceněným unikátům, neboť jich bylo dle firemních údajů vyrobeno pouze 110 kusů. Automobil ze sbírek Škoda Muzea a dalších zhruba 120 veteránů odstartovalo ve čtvrtek 13. června brzy ráno od budovy pražského Autoklubu, cíl pak posádky protly v sobotu 15. června před Národním technickým muzeem v Praze.
Dvanáctý ročník obnoveného závodu 1000 mil československých, zaměřeného na historické vozy, opět poslal účastníky na trasu Praha-Bratislava-Praha, která odkazuje na původní závody z 30. let 20. století. Tehdy závodníci absolvovali trasu Praha-Bratislava dvakrát za sebou, což znamenalo bezmála 1600 ujetých kilometrů. Na start směly jen ‚cestovní vozy‘ na bázi sériové produkce, v současnosti se závodu účastní zejména meziválečné vozy.
Výročí aerodynamického speciálu
Škoda Auto se obnoveného závodu 1000 mil československých účastní pravidelně. Také letos se na trať vedoucí po území Česka i Slovenska vydá velmi zajímavý model ze sbírek Škoda Muzea. Pečlivě zrenovovaný Rapid OHV z roku 1940 dokládá uplatnění aerodynamických karoserií v sériové produkci značky Škoda. V letech 1939 až 1941 vzniklo jen 110 exemplářů, dosahujících rychlosti až 120 km/h, což z takzvaného „dálnicového typu“ dělá velmi vzácné vozidlo. V týmu Škoda jej na startu doplňily dva soukromé vozy Rapid Cabriolet de Luxe.
První z více jak 120 posádek vyrazila na trať od budovy Autoklubu v pražské Opletalově ulici ve čtvrtek 13. června v 6 hodin ráno. Cílem první denní etapy byla Bratislava, druhý den vozy absolvovaly atraktivní trasu po území Slovenska a v sobotu 15. června odpoledne přijely do cíle závodu, u budovy Národního technického muzea v Praze.