V roce 1936 se mladoboleslavská automobilka objemem výroby i exportu do více než 50 zemí světa stala československou jedničkou. Klíčem k úspěchu byly důmyslně řešené, velmi spolehlivé a při pořízení i v provozu levné vozy modelové řady ŠKODA Popular a větší Rapid.
Podstatnou přidanou hodnotu představovaly výtečné jízdní vlastnosti, zaručené nezávislým zavěšením všech kol, lehkým a přitom tuhým páteřovým rámem podvozku a uvolnění prostoru pro nohy řidiče se spolujezdcem přesunutím převodovky k zadní nápravě.
U prvních sérií Popularu, dodávaných bez diferenciálu, zadní kola na mokré trávě, v suti a blátě zabírala stejnoměrně, málokdy proklouzla. V roce 1934 zvládla čtveřice Popularů náročnou expedici z Prahy přes Turecko, Írán a Afghánistán až do indické Kalkaty. Napřesrok vyjel Břetislav J. Procházka po kamenité turistické stezce až na vrchol Sněžky!
V únoru 1935 roku testovali mladoboleslavští technici v okolí Špindlerova Mlýna nové příslušenství, usnadňující zásobování horských chat v zimním období. K patrolování na hřebenech pohraničních hor podobný vůz potřebovalo také četnictvo a finanční stráž, odkázané na vlastní lyže či pomalé koněspřežné saně.
Na řízená kola Popularu se připevňovaly kovové lyže, adhezi zadních pneumatik vzadu podstatně zlepšily řetězy. Z testů vyplynulo, že lyže musejí být místo snýtování svařeny, navíc vzadu asi o 2 cm užší než vpředu a s lyžnicí z navoskovaného jasanového dřeva, aby se na ně nelepil sníh. Jezdilo se na první převodový stupeň, umožňující plně využít točivého momentu dvacetikoňového motoru. Důmyslně řešená škodovka mohla za sebou na laně táhnout hned několik lyžařů. Řešení v duchu filozofie Simply Clever vlastně suplovalo tehdy ještě málo rozšířené lyžařské vleky.