Škoda Popular byl nejúspěšnější předválečný model automobilů značky Škoda, který napomohl firmě se dostat na vrchol. Vyráběl se od roku 1933 jako model 420 Standart, až do poválečných let 1946 po model Populár 995 typ 937, který lidé znají pod označením „Liduška“. Vyráběl se také jako tudor, sedan, kabriolet, roadster, sanitní a dodávkový vůz.
Škoda Popular 1100 OHV (typ 927), 1938–1946
Tento typ navazoval na Popular 912, motor byl ale převrtaný na 1 089 cm³ s výkonem 22,1 kW (30 k). S tím souviselo i použití kapalinových brzd, diferenciálu a zvětšení karoserie a rozvoru, ale i rozchodu. Tak jako u typu 937 se dostalo na nový design karosérie a racionalizace jejich provedení – tudor, sedan, kabriolet, roadster, sanitní a dodávkový vůz. Automobil jezdil nejvíce 100 km/h a spotřeboval 8,5 litru benzínu na 100 km. Bylo vyrobeno 6 600 kusů.
Zajímavostí je, že 23. srpna 1935 vyjel ve Škodě Popular Břetislav Jan Procházka s Mojmírem Urbánkem na Sněžku. Nejhezčím modelem byl Populár Sport Monte Carlo, který v roce 2021 zvítězila v anketě Garáž.cz o nejkrásnější sériové auto z Česka.
Na fotografiích je Popular typ 927 1100 OHV z roku 1940 s karoserií polocabriolet.
Zdroj foto: Facebook / Retro Garáž