› Tým ŠKODA Classic vysílá na start veteránské rally 7 Castles Trial sedm vozů
› Přes 220 km dlouhá trasa provede posádky Českým středohořím, cíl je ve ŠKODA Muzeu
› ŠKODA zahajuje touto setinovou rally svoji účast v letošní sezóně závodů veteránů
ŠKODA Classic
Tým ŠKODA Classic patří k tradičním účastníkům veteránských sportovních podniků. Letošní sezónu zahajuje ŠKODA účastí v již 4. ročníku jednodenní setinové rally 7 Castles Trial, která v sobotu 21. dubna odstartuje v Praze a cíl má u ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi.
Setinová rallye 7 Castles Trial letos nabídne novou trasu, zpestřenou v názvu slíbenými sedmi hrady a zámky. V sobotu 21. dubna v 8:45 odstartuje od Břevnovského kláštera v Praze první ze 75 posádek. Čeká je více než 220 kilometrů, proložených řadou měřených úseků, které je nutné zajet s co nejmenší odchylkou od předepsaného času. Cílem je tentokrát ŠKODA Muzeum Mladé Boleslavi, kde je jsou první vozy očekávány kolem 16:00. Ve startovním poli bude mladoboleslavská ŠKODA nejpočetněji zastoupenou značkou.
Tým ŠKODA Classic představí průřez širokým výrobním programem mladoboleslavské automobilky z období 1939 až 1988. Nejstarším vozem ve startovním poli bude prostorná reprezentativní limuzína ŠKODA SUPERB 3000 OHV (1939), poháněná tichým řadovým šestiválcem. Velmi oblíbené „Tudory“, které na přelomu 40. a 50. let patřily k exportním šlágrům, zastoupí ŠKODA 1101 P „BOJOVÝ TUDOR“ (1950) s otevřenou pohotovostní karoserií.
„Zlatá šedesátá“ zastoupí čtveřice, dokládající šíři sortimentu značky ŠKODA. Otevřená FELICIA (1961) patří k nejpohlednějším vozům ŠKODA a současně k nejvyhledávanějším veteránům. Ke skutečným unikátům patří lehký užitkový automobil TREKKA (1969). S technologickou podporou mateřské automobilky byl na modifikovaném podvozku vozu ŠKODA OCTAVIA Super vyráběn novozélandským zástupce a na tuzemských silnicích jej lze spatřit jen opravdu výjimečně. Český národ chatařů a chalupářů v 60. letech ocenil prostornost a variabilitu předchůdce současného bestselleru, vozu ŠKODA OCTAVIA COMBI (1969). K ikonám 60. let nesporně patří ŠKODA 1100 MBX (1969), sběrateli vyhledávané dvoudveřové provedení populárního „embéčka“. Ze vzdušného interiéru je po stažení bočních oken nerušený výhled do krajiny díky absenci horní části B-sloupků karoserie. Benjamínkem sedmičlenného týmu ŠKODA Classic je kupé ŠKODA RAPID 135 (1988). Pohání je celohliníkový motor s osmikanálovou hlavou, který se v upravené podobě objevil také ve voze ŠKODA FAVORIT. V modelové řadě RAPID byl ovšem uložen podélně, u poháněných zadních kol.