› Jubilejní ročník ´Rally Severu´ se uskuteční 24. až 26. srpna
› Nová trasa závodu pro 180 posádek historických vozů
› Klasická elegance na startu: ŠKODA 440 ´SPARTAK´ z roku 1957 a ŠKODA FELICIA vyrobená v roce 1961
› ŠKODA bude v prestižní soutěži veteránů a youngtimerů bojovat o vavříny již poosmé
ŠKODA 440 SPARTAK
Na 180 posádek veteránů a youngtimerů se 24. srpna vydá na trasu renomované soutěže Hamburg-Berlin Klassik. Historické vozy ŠKODA se této akce účastí pravidelně, na její start se postaví již poosmé. Diváci jubilejního 10. ročníku prestižní ´Rally Severu´ tentokrát budou moci obdivovat právě šedesátiletý exemplář ŠKODA 440 ´SPARTAK´, renovovaný do podoby, v jaké se vozy továrního týmu účastnily evropských soutěží sklonku 50. let. Letní termín populární akce inspiruje k nasazení elegantního kabrioletu ŠKODA FELICIA z roku 1961.
„Veterány značky ŠKODA se již staly neodmyslitelnou součástí startovního pole atraktivní soutěže Hamburg-Berlin Klassik, letos se účastníme již poosmé v řadě,“ připomíná Michal Velebný, koordinátor renovační dílny ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi, a dodává: „Věříme, že modely ŠKODA 440 ´SPARTAK´ a FELICIA divákům přinesou hodně atraktivní pohled na bohatou tradici značky ŠKODA.“
Atmosféru soutěží poloviny 50. let působivě navozuje ŠKODA 440 ´SPARTAK´, letos šedesátiletý exponát ze sbírky ŠKODA Muzea. Prošel renovací do podoby, která věrně připomíná vozy dobového továrního týmu, které ve své době slavily četné úspěchy na tratích evropských automobilových soutěží. Vůz klasické koncepce s motorem uloženým vpředu a pohonem zadních kol vyniká příznivým rozložením hmotnosti na nápravy, stejně jako robustností a vysokou spolehlivostí.
K miláčkům publika patří také nestárnoucí kabriolet ŠKODA FELICIA. Kromě elegantních linií budí pohodlný otevřený vůz z roku 1961 pozornost i svojí agilitou. Čtyřmetrový automobil, vážící pouhých 930 kilogramů, dosahuje díky dvoukarburátorovému motoru o výkonu 50 koní rychlosti až 135 km/h. Jedná se již o model s řazením na podlaze místo dříve obvyklého umístění páky pod volantem.
´Rally Severu´ bývá právem považována za jednu z nejpestřejších a nejkrásnějších soutěží oldtimerů i youngtimerů na území Německa. Organizátoři 10. ročníku Hamburg-Berlin Klassik povedou startovní pole po nové trati, vybrali překrásné silnice spojující hanzovní města Hamburg a Lübeck s městem automobilů – Wolfsburgem, ale také nejstarším z více než sta míst světa, nesoucích jméno Berlin. Tentokrát byla zvolena obec v severoněmeckém Šlesvicku-Holštýnsku, v kronikách zmiňovaná již od roku 1215. Jízdu pravidelnosti a spolehlivosti, vedenou půvabnou krajinou, zpestří napínavé měřené úseky, v nich se opět bude přesnost posádek měřit na setiny sekundy.
Start rally se tradičně odehraje před atraktivní kulisou historické haly hamburského rybího trhu. První ze 180 vozů se z rampy na úvodní etapu vydá ve čtvrtek 24. srpna v pravé poledne. Ve večerních hodinách přivítá účastníky soutěže Autostadt ve Wolfsburgu. Páteční etapa povede automobily do hanzovního Lübecku. Právě z největšího města spolkové země Šlesvicko-Holštýnsko, středověké perly zapsané na seznam světového dědictví UNESCO, se vozy vydají dále k severu, až k Baltskému moři, odkud poté zamíří do cíle soutěže v hamburských ulicích.